Voorwaarden

In deze praktijk gelden een aantal afspraken die voor u en de behandelend logopedist van belang zijn. U wordt verzocht deze afspraken op onze website goed door te lezen. Indien u akkoord gaat, kunt u uw handtekening onderaan het toestemmingsformulier te plaatsen, dat tijdens de eerste afspraak met u wordt besproken.

1.Verzekering

Logopedie wordt vergoed via de basisverzekering van uw zorgverzekeraar. Bent u ouder dan 18 jaar, dan verrekent de zorgverzekeraar de behandeling met uw eigen risico. Voor kinderen tot  18 jaar geldt dit eigen risico niet. Indien u niet verzekerd bent, brengen wij de behandeling bij u zelf in rekening.

2. Verzuimtarief

Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, wordt dient u dit minstens 24 uur van tevoren te melden. Afmelden kan telefonisch, via het antwoordapparaat of via email.  Afspraken die voor maandag zijn gemaakt dienen afgezegd te zijn op de vrijdag daaraan voorafgaand voor 18.00 uur. Niet tijdig afgemelde behandelingen worden door de zorgverzekeraar niet vergoed. De kosten daarvoor worden bij u persoonlijk in rekening gebracht. Het - wettelijk geregelde- verzuimtarief voor 2016 bedraagt €40,83 per half uur. Voor huisbezoeken geldt een verzuimtarief van € 63,82. Het verzuimtarief voor een uur behandeling stotteren bedraagt €81,06.

3. Bereikbaarheid van de praktijk

Voor de eerste afspraak wordt u gebeld door een medewerker via een mobiele telefoon. Dit nummer wordt alleen voor dit doel en als uitgaande telefoon gebruikt. U kunt hierop geen boodschap inspreken, eventuele sms-en die u naar dit nummer stuurt worden niet gelezen. U kunt zich dus ook voor een afspraak niet afmelden via dit telefoonnummer, ook niet via sms. Wij verzoeken u dringend alle communicatie te laten verlopen via het praktijknummer: 077-3872840 of u te melden via het emailadres van uw logopedist.

Onze praktijk maakt gebruik van de Afsprakenapp. Als u gebruik maakt van een mobiel telefoonnummer, verzoeken we u vriendelijk deze app te downloaden op uw smartphone. U krijgt dan 48 uur van tevoren een herinnering van de afspraak op uw smartphone.  Op deze wijze is het voor u altijd duidelijk wanneer u een afspraak bij ons heeft!

We willen graag alle aandacht geven aan onze client. Daarom nemen wij tijdens de therapie niet graag de telefoon aan. Spreekt u a.u.b. een bericht in, dan bellen wij u indien nodig zo spoedig mogelijk terug. Iedere ochtend van 8.15-8.45 uur hebben wij een telefonisch spreekuur.

4. Veiligheid in de praktijk

Locatie Boulevard Hazenkamp in Brussel is gevestigd op de 2e etage.  U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen gezondheid en/of die van uw kinderen uw kinderen op de trap, lift en in de centrale hal/ wachtruimte. Kinderen mogen geen overlast veroorzaken voor andere gebruikers van het gebouw.

Op de locaties MFC 'Op Expeditie', Knooppunt Baarlo en Knooppunt Venray dient u zich te houden aan de daar geldende huisregels.

Voor alle locaties maken we gebruik van het calamiteitenplan op die locatie. De aanwezige logopedist is op de hoogte van dit plan en weet hoe in voorkomende gevallen te handelen.

5. LCB en wettelijke regelingen

Wij handelen in onze praktijk volgens de onderstaande wetten:

Wet Bescherming Persoonsregistratie, klik hier voor meer info

Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst, klik hier voor meer info

Wet Klachtrecht Clienten Zorgsector, klik hier voor meer info

Wij zijn aangesloten bij de klachtencommissie van de NVLF.

Wilt u meer weten over de praktische toepassing van deze wetten binnen onze praktijk, dan is het protocol daarover opvraagbaar bij uw logopedist. Heeft u een klacht, dan hebben wij daarvoor een procedure. Deze is opvraagbaar bij uw logopedist of de verantwoordelijke praktijkhouders.

Er is een handelingsprotocol WGBO beschikbaar. Hierin wordt weergegeven op welke manier wij deze wet toepassen binnen onze praktijk. Dit is opvraagbaar bij uw logopedist.

6.Kwaliteitsonderzoek en Kwaliteitstoets

Wij monitoren permanent de kwaliteit van onze dienstverlening. Daarom sturen we u aan het einde van de behandeling een vragenlijst. Natuurlijk worden uw persoonlijke gegevens in deze vragenlijst beschermd. U helpt ons enorm door deze vragenlijst in te vullen!

Wij worden getoetst middels de Kwaliteitstoets Logopedie. Dat betekent o.a. dat bekeken wordt door een onafhankelijk bureau of wij voldoen aan de normen die de beroepsgroep en zorgverzekeraars aan ons stellen.  Een deel van deze toets bestaat uit het checken van behandeldossiers. Het kan zijn dat uw dossier hiervoor wordt gebruikt. Uw anonimiteit wordt uiteraard gewaarborgd! Indien u begeleiding krijgt in onze praktijk, geeft u hiervoor toestemming.

7. Betalingsvoorwaarden

De logopedist hanteert de betalingsvoorwaarden van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie. Deze kunt u hier inzien.